Kunstig intelligens og automatisering vil skape forandringer som får dampmaskinen og den industrielle æra til å blekne. Den nye verden krever at bedrifter innstiller seg på et helt nyt mindset, en ny DNA og en annerledes måte å tenke på. Teknologiens akselererende utviklingshurtighet gjør at levetiden på teknologirelatert kompetanse i dag er kun 4-5 år, mot den siste æras 15-25 år. Samtidig med det, så svarte 67% av mer enn 1200 CEOs i en global survey at de «ikke mente de hadde kompetansen til å holde sig konkurransedyktige« i de neste 5 år.
Så hva gjør vi for at holde oss relevante?
09:10
DareDisrupt
Louise Opprud Jakobsen
Slik lykkes man med digital markedsføring
I dette foredraget benytter Christoffer og Marius Oslo Business Forum som case for hvordan de har lykkes med digital markedsføring. Med en omfattende innholdsproduksjon gjennom podkaster, webinarer, chatbots og andre kanaler har veksten vært enorm.
09:50
Oslo Buisiness Forum
Christoffer Omberg og Marius Wang
Pause
10:20
Jeg klarte bare ikke legge den fra meg!» Hvordan du tar nakkegrep med fortellingen din – fra første til siste linje.
Hvilke teknikker og mekanismer er det dyktige fortellere bruker for å vekke og holde interessen hos sitt publikum? Hvorfor oppfatter vi noen fortellinger som kjedelige, mens andre som medrivende? Basert på egne erfaringer som forfatter og historieformidler gir Langeland et levende og nyttig innblikk i hva som skal til for å fengsle med en fortelling
10:45
Forfatter
Henrik Langeland
Hva føler du nå? Hvorfor endringskraften i effektiv kommunikasjon handler om følelser
UTGÅR
Folk Oslo
Ida Pernille Hatlebrekke
Sosiale medier forandrer vår kommunikasjon – både markedsmessig og medmenneskelig
Elise Landa er en engasjert omdømmebygger med fokus på synlighet og kommunikasjon i digitale og sosiale kanaler.
Hun har jobbet som designer, produksjonssjef og rådgiver i medie- og reklamebransjen i mange år. Hun er glødende opptatt av kommunikasjon, kundeservice, gode historier, teknologi, mennesker og samfunnet rundt seg noe som gjør hennes tilnærming til markedsføring og sosiale medier fargerik og spennende.
11:15
Elise Landa
Prisutdeling
11:45
Lunsj
12:00
De nya spillereglene som forandrer alt vi har lært oss om markedsføring
De store digitale plattformene forandrer sina forretningsmodeller og det stiller större krav til alle som arbeider med markedsføring. Johan deler sin innsikt om hvordan vi må utvikle våre produkter og tjenester for å fortsette å være relevante.
13:00
LRF Media
Johan Svensson
Bygg et lojalt publikum på sosiale medier for din bedrift!
Fra 40-50 lesere til å bli sett av flere tusen brukere? Ja takk!
Foredraget gir deg en innføring i hvordan skape økt interesse for din bedrift og ditt budskap gjennom aktiv bruk av foto, video og sosiale medier. Silje gir deg tips og triks om hvordan komme i gang, hvordan bygge en lojal følgergruppe for det du vil kommunisere og hva du bør gjøre og hva du ikke bør gjøre…
13:40
Kunzt
Silje Sigurdsen
Pause
14:10
Tiden for målgruppetenkning er over. De som vurderer å kjøpe produktet ditt, er de du bør lete etter.
Tiden for målgruppetenkning er over. «Kvinne 28-35« er ikke lenger interessant. De som vurderer å kjøpe produktet ditt, er de du bør lete etter.
I gamle dager sa vi at «The medium is the message«. I gamle dager fungerte ikke markedsføringen særlig godt heller, eller gjorde den det? Problemet er vel at det ikke var målbart, så svaret baserte vi stort sett på magefølelsen. Morgendagens markedssjefer bryr seg ikke lenger om ungene kan se reklamen deres på TV, for ungene ser ikke på TV uansett, og det eneste som teller er resultater. La oss ta en titt på morgendagen, som forøvrig har vært her lenge.
14:40
Google Norge
Jan Grønbech
Building Meaningful Connections through Technology at Scale.
Chris Baldwin will take you on an inspiring journey from MadMen to Steve Jobs to Elon Musk and beyond, while covering the past, present and future of the digital era we live in. How do the most successful companies of our era build relationships through technology at scale? Why do we need to think different about the future of digital and how do we build towards a future of meaningful Connections?