phone +47 90086888   email Eirik.Berge@possibility.no

Foredrag Digitaldagen 2016:

 

Christine Calvert, Tekstdoktoren

Tekst som rocker!

Elsker du å skrive? Hater du å skrive? Har du folk som skriver for deg? I dette foredraget snakker Tekstdoktor Christine Calvert om skriveprosessen og hvordan du kan skrive (og få) bedre tekster blant annet til bruk på nettsider, blogger og i sosiale medier. I løpet av 40 minutter får du en rekke praktiske tips du og dine kolleger kan ta i bruk med én gang.

Foredrag pdf: Tekst som rocker

 

Heidi Sperre, Digital sosiolog og gründer av FLY

Ti tips for å lykkes på Instagram.

Foredrag pdf: Ti tips for å lykkes på Instagram

 

Eirik Norman Hansen, markedsdirektør i Creuna

Bra er ikke godt nok - vi må bli besatt av kundeopplevelse.

I en verden stappfull av teknologi, er vi som vanlige mennesker ikke så fantastisk opptatt av teknologien for teknologiens skyld. Vi er opptatt av verdifulle gode og relevante opplevelser som hjelper oss å få løst alt fra dagligdagse gjøremål til kompliserte utfordringer. Banktjenester, daglig varekjøp, feriereiser, transport, selvangivelsen, jobben min, underholdning og planlegging av gravferd skjer i større og større grad i den digitale verden på en eller annen måte. Skille mellom meg på jobb og meg som kunde er også mer eller mindre borte, og jeg har de samme forventinger til fantastiske kundeopplevelser uansett.

Foredrag pdf: Bra er ikke godt nok

 

Eirik Berge, markeds- og merkevaresjef Possibility

Hvordan gjøre dine ansatte til effektive ambassadører for bedriften!

Foredrag pdf: Hvordan gjøre dine ansatte til effektive ambassadører for bedriften

 

Erik Hanøy, foredragsholder, programleder, skribent, fotballkommentator, speaker

Gi jungeltelegrafen en hjelpende hånd.

Erik Hanøy forteller hvordan han har oppnådd oppmerksomhet og interesse rundt sitt foredrag «Skap deg en bedre arbeidsdag» ved å bruke SoMe som kommunikasjonskanal

Foredrag pdf: Gi jungeltelegrafen en hjelpende hånd

 

Cecilie Dahl, Gründer og daglig leder i Vidi AS

Hvordan spille på lag med søkemotorene

Søkemotoroptimalisering (SEO) er prosessen som påvirker synligheten av en hjemmeside i en søkemotors "naturlige" eller ubetalte ("organiske") søkeresultater.

I dette foredraget vil Cecilie Dahl gå gjennom nye algoritmer i google som vil ha stor betydning for hvordan man arbeider med søkemotoroptimalisering, men også for hvordan man planlegger innholdet i bedriftens digitale kanaler.

Foredraget vil være innom flere spennende tema som AI – (Algo intelligence - artificial intelligence.), bruk av innhold med tanke på søkemotoroptimalisering, men også som verktøy for å holde interessen til den besøkende, hvordan man finner gode søkeord og hvordan man øker klikk på lenkene som indexeres i google.

Foredrag pdf: Hvordan spille på lag med søkemotorene

 

Geir Ove Pedersen, Geeohsnap i Snapchat

Mine beste tips til å bygge et stort og engasjert publikum på Snapchat.

Snapchat ble lansert i 2011 og da var det svært mange mennesker som ikke tok denne appen så veldig seriøst. I dag er Snapchat blitt et av de største og viktigste mediene man bør være synlig på. Geir Ove Pedersen er et kreativt hode fra Kristiansand som har hatt en stor internasjonal suksess gjennom navnet Geeohsnap i Snapchat. Gjennom strategiske valg og kreative streker så er han blitt omtalt i medier over hele verden som en person man burde følge i Snapchat. Med kunder på portfolioen som Walt Disney, Starbucks, Air France, Lionsgate, Gucci og Hyundai regnes han som ledende på kreativitet, innhold og strategiske valg i Snapchat. Geir Ove er akkurat blitt nominert som en av 6 kandidater til utmerkelsen Årets Snapchatter i Europa.

Geir Ove kommer til å dele sin suksess historie og sine nyttige tips på hvordan man skal bygge et stort og engasjert publikum på Snapchat.

Foredrag pdf: Mine beste tips til å bygge et stort og engasjert publikum på snapchat

 

Mette Nygård Havre, kommunikajsonssjef i BIR

Hvordan få media på lag for å skape oppmerksomhet?

Skal du få plass i media til ditt budskap må du gjøre deg fortjent til det. Innholdet må være interessant og skape engasjement. Hvordan få det til når utgangspunktet er avfall? Få nyttige tips om det å skape oppmerksomhet og å spille på lag, fra Mette Nygård Havre, kommmunikasjonssjef i BIR AS – Norges nest største renovasjonsselskap.

Foredrag pdf: Hvordan få media på lag for å skape oppmerksomhet?

 

Pål Børresen, VP of Advertising Insight Schibsted

Merkevarebygging i en programmatisk verden

Det er ingen tvil om at den digitale revolusjonen har endret hvordan forbrukerne orienterer seg frem mot en kjøpsbeslutning.  Prosessen er ikke lenger lineær på samme måte som tidligere. Betyr dette at merkeværeæren nå er over, og at tradisjonell merkevareteori ikke lenger gjelder?

foredrag pdf: Merkevarebygging i en programmatisk verden

 

Jan Morten Drange, adm.direktør i ANFO

Annonsørenes syn på programmatic.

I utgangspunktet er annonsørene tilhenger av alle i fremskritt som øker presisjonsnivået og bedrer vår kostnadseffektivitet. Så også med programmatic. Det viser seg imidlertid at det er noen bieffekter som ikke er veldig hyggelig. Ad fraud er en av flere faktorer her. Derfor har vi hevet stemmen i vårens diskusjoner. Vi oppfordrer derfor alle annonsører til selv å søke bedre forståelse for hva programmatic er, hvordan vi kan og bør bruke dette og ikke minst hva vi bør være ekstra påpasselig med.

Foredrag pdf: Annonsørenes syn på programmatic

 

Sara Vabø og Petter Johnson, Kalibrert

Hvordan bruke Facebook og Instagram i hele salgstrakten.

Gjennom praktiske eksempler viser vi deg tips og triks på  hvordan du kan bruke Facebook og Instagram i hele kundereisen, fra interesse/inspirasjon til konvertering og salg. Hvordan kombinere Facebook og Instagram på en god måte? Hva er godt innhold? Hvordan setter du opp gode annonsekampanjer? Hvordan måler du suksess?

Foredrag pdf: Hvordan bruke Facebook og Instagram i hele salgstrakten